Maand 2 van de 5! - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van ragnavogels - WaarBenJij.nu Maand 2 van de 5! - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van ragnavogels - WaarBenJij.nu

Maand 2 van de 5!

01 Juli 2014 | Griekenland, Kreta

Nou de 2e maand zit er ook alweer op, van de ene kant vliegt hier de tijd voorbij en van de andere kant gaat de tijd heel langzaam. Het is maar net hoe je het bekijkt. Ik mis mijn lieve vriendje, vriendinnetjes/vriendjes en familie wel heel erg maar gelukkig heb ik deze maand bezoek gehad van pap en mam! Wat waren dit gezellige dagen. Nu heb ik eindelijk ook iets van het eiland kunnen zien, we zijn 1 dag met de boot naar het Chrissie eiland geweest en de andere dag met een boot naar Spinalonga. Beetje cultuur gesnoven van hier.

In de vorige maand hadden ze ons beloofd dat we een nieuwe slaap plek zouden krijgen omdat de schimmel aan de muren groeide. Dit duurde maar en dit duurde maar en er kwam eigenlijk niks van dus zijn we zelf maar aan de slag gegaan. De schimmel is nu helemaal weg gepoetst en het ziet er stuk schoner uit! Dus voor nu is het te doen, we maken er maar het beste van.

Onze werktijden zijn ondertussen ook veranderd, we moeten nu werken van 1 tot 8 en af en toe word je gebeld dat je wat eerder moet beginnen omdat er iets op de planning staat. Promoten moeten we ook nog steeds dat is dan smorgens van 9 tot 11 dus dat is minder, lekker vroeg opstaan.
Omdat Mariska en Evelyn nu al bijna klaar zijn met stage heeft onze manager 2 nieuwe werknemers aan genomen. Allebei Griekse meisjes. Je merkt af en toe ook wel dat het al wat drukker begint te worden, maar soms staan we ook heel de dag te promoten omdat er niks te doen is. Heel afwisselend is het hier. Ook hebben we gisteren een jongen uit Polen omdat die ons vertelde dat hij ook in de spa komt werken dus nu zijn we ineens met wel heel veel personeel! Hopen op meer dagen vrij.

Ook gaat het super met de meiden hier. We hebben echt gezellige avonden, we doen vaak (als we niet op stap gaan) een film kijken met z'n alle en dan leven we helemaal mee. Super gezellige avonden vind ik dat! Lekker kletsen en lachen om elkaar dat ga ik echt missen als ik weer terug thuis ben. Door hun gaat de tijd hier ook stuk sneller, na het werk heeft iedereen wel een ander verhaal te vertellen wat ze op het werk hebben meegemaakt. Lekker klagen met z'n alle en dan is het ook weer goed.

Het stappen gaat ons ook nog steeds goed af! We kennen elk kroegje en elke barman ondertussen uit onze hoofd dus heel erg nieuw is het allemaal niet meer, maar over ander halve week komen Femke en Veerle hier heen dus kan ik hun even een goede rondleiding geven door het nacht leven van Cherso!

8 weken zitten er nu op en wat we hebben we samen al veel up's en Down's gehad maar omdat we met z'n alle in het zelfde schuitje zitten trekken we ons er makkelijk doorheen. We hebben heel veel steun aan elkaar en aan de lieve mensen van thuis in Nederland! Dus genieten doe ik hier zeker en ga het nog wel even volhouden! Want zon zee en strand heb ik thuis niet dus daar moet ik hier maar even goed van genieten.

Dit was het 2e reisverslag al, tot de volgende keer maar weer!

• 01 Juli 2014 - 20:22

Mama:

Ha lieve schat. Een mooi reisverslag weer. Wij hebben ook genoten die paar dagen dat we bij jou waren. Heel fijn om te zien waar je werkt en 'woont'. Ook kennis gemaakt met je lieve reisgenootjes. En wat is het mooi op Kreta. Genieten kun je daar echt. Nog een paar weekjes en dan komt je lieve vriendje. Veel plezier alvast samen!

• 01 Juli 2014 - 21:07

"schoonmoeder":

Heeee Ragna,

Weer een leuk verhaal. Fijn dat je het samen zo goed en gezellig hebt. Toch belangrijk!!
    En pap en mam op visite geweest waar je samen van genoten hebt.
    Binnenkort 2 vriendinnekes op bezoek en over 25 dagen al ... :-) ... komt je boyfriend dan eindelijk!!
    Werk ze nog ... geniet, leer & leef.
    xxx

• 02 Juli 2014 - 00:31

José:

Mooi om te lezen Ragna. Hoe je het beleeft.
    Pittig maar ook genieten. Een mooie, rijke ervaring.
    Groetjes José